Naziemny dron dostawczy
14 października 2015, 12:22Izraelski projektant Kobi Shikar wpadł na pomysł stworzenia drona dostawczego. Pozornie pomysł to nie nowy, gdyż takie drony testuje już Amazon, jednak urządzenia Shikara tym by się różniły od innych dronów, że nie wznosiłby się w powietrze
Algorytm usunie 'bohatera drugiego planu'
9 października 2015, 09:34Adobe pracuje nad technologią, która automatycznie usunie z wykonanych zdjęć zabytków samochody czy turystów. Technologia ta będzie analizowała serię zdjęć czy film wideo i na tej podstawie określi, które elementy obrazu są stałe, a które przypadkiem się na nim znalazły
Amazon zainteresowany telewizją i analizą danych
8 października 2015, 07:59Amazon rozważa uruchomienie internetowej telewizji. Firma prowadzi już w tej sprawie rozmowy z wielkimi stacjami, w tym z CBS i NBCUniversal
Użytkownik coraz cenniejszy
25 września 2015, 10:26Użytkownicy Facebooka generują dla firmy olbrzymie i wciąż rosnące przychody. Witryna eMarketer, która zajmuje się badaniem rynku, informuje, że w roku 2015 Facebook na każdym użytkowniku zarobił o 20% więcej niż rok wcześniej
Nowe możliwości Watsona
24 września 2015, 12:41Superkomputer Watson zyskuje nowe możliwości. IBM wyposaża go właśnie w oparty na sztucznej inteligencji system rozpoznawania obrazów, dzięki czemu maszyna będzie np. mogła analizować zdjęcia użytkowników sieci społecznościowych i określać, czym w danym momencie życia się zajmowali
Poprawiony Firefox
24 września 2015, 12:01W opublikowanej właśnie najnowszej wersji Firefoksa poprawiono 27 błędów, z których 6 pozwalało napastnikowi na przejęcie całkowitej kontroli nad komputerem bez konieczności podejmowania działań przez użytkownika
Reklamowy biznes adblockerów
18 września 2015, 09:03Twórcy oprogramowania blokującego reklamy znaleźli nowy model biznesowy. Programy, które miały zapewniać użytkownikom internet wolny od reklam, zarabiają... na reklamach. Już od pewnego czasu twórcy programu AdBlock Plus przepuszczają przez swoje filtry reklamy tych firm, które im za to zapłacą
Sony rozwiewa wątpliwości
14 września 2015, 10:14Sony reklamuje swoje tablety i smartfony jako urządzenia wodoodporne. Na reklamach widzimy, jak świetnie radzą sobie one po zamoczeniu i dowiadujemy się, że użytkownik nie powinien zbytnio przejmować się jeśli narazi urządzenie Xperia na kontakt z wodą. Rzeczywistość odbiega jednak od świata reklamy.
Małpy jednak panują nad wokalizacją?
14 sierpnia 2015, 12:06Marcus Perlman uważa, że opinia, jakoby małpy nie były zdolne do nauki wokalizacji i nie kontrolowały oddechu w sposób umożliwiający mówienie, jest błędna. Swoją opinie opiera na obserwacji gorylicy Koko, która od ponad 40 lat żyje wśród ludzi.
Blokowanie reklam coraz powszechniejsze
12 sierpnia 2015, 10:35Firmy Adobe i Pagefair infomują, że gwałtowanie rośnie liczba internautów korzystających z oprogramowania do blokowania reklam. Jest już ich niemal 200 milionów.